V-TECH DYNO

METINGEN

Nauwkeurige data als basis voor elke tuning

Bij H&S Corse hechten we grote waarde aan precisie. Onze V-Tech 2WD rollenbank is uitgerust met de nieuwste technologieën en vormt een essentieel onderdeel van elk tuningproces. Door exact vast te leggen wat een voertuig presteert, zowel vóór als na aanpassingen, zorgen we dat software en hardware naadloos op elkaar afgestemd zijn.

WAAROM EEN ROLLENBANK ESSENTIEEL IS

Een professionele dyno-meting geeft inzicht in het gemeten vermogen aan de wielen, het berekende motorvermogen en het verloop van het koppel over het volledige toerenbereik.

Tijdens het rollenbanken maken wij gebruik van professionele en uitgebreide loggingapparatuur. Hiermee monitoren wij nauwkeurig alle essentiële parameters die van belang zijn voor zowel motorveiligheid als een perfecte afstelling. Denk aan AFR (lucht-brandstofverhouding), ontsteking, turbodruk, EGT (uitlaatgastemperatuur). Alles wordt real-time gevolgd en geanalyseerd, zodat wij geen enkel detail missen en iedere vorm van tuning en meting met maximale precisie kunnen uitvoeren.

EERLIJK, BETROUWBAAR EN MODERN

Onze V-Tech rollenbank staat bekend om zijn realistische metingen.

De software corrigeert automatisch op factoren zoals rolweerstand, aandrijfas verlies, luchtdruk en temperatuur, waardoor de weergegeven waarden een betrouwbaar beeld geven van de werkelijke prestaties van het voertuig. De metingen worden uitgevoerd in gecontroleerde omstandigheden en met zorgvuldige kalibratie. Dat garandeert reproduceerbare resultaten en heldere rapportages. Onze dynosheets zijn zeer uitgebreid en geven alle informatie weer zoals het vermogen & koppel aan de krukas, gemeten vermogen aan de wielen, aandrijfasverlies en voertuigsnelheid.’

Verliesmeting en motorvermogen

Na het meten van het wielvermogen wordt er altijd een uitroltest uitgevoerd. Tijdens deze test laat de rollenbank het voertuig gecontroleerd uitrollen in vrijloop. Dit maakt het mogelijk om het mechanische verlies van de aandrijflijn te berekenen, zoals verliezen in transmissie, lagers en assen. Dit wordt ook wel aandrijfasverlies berekening genoemd. Door dit verlies op te tellen bij het gemeten wielvermogen, wordt het vermogen aan de krukas bepaald.

V-tech is een van de weinige rollenbanken die verplicht een verliesberekening na elke run doet wat zorgt voor consistente en eerlijke resultaten. Dit betekend dat er gecorrigeerd wordt voor het feit dat de olie in de transmissie warmer (en dus dunner) wordt des te meer runs je doet. Met maar één verliesberekening wordt dit niet meegenomen en geeft het een vervormd beeld van de daadwerkelijke behaalde winst. De V-tech meet dit wel elke run en het aandrijfverlies per run is af te lezen op de meegegeven dynosheet. 

PRIJZEN

  • Losse rollenbankmeting: €150,- 
  • Rollenbank meting i.c.m een stage 1 tuning €100,-
  • Rollenbank meting i.c.m een Stage 2 tuning of hoger € bij de tuning inbegrepen.

 

Rapportage en analyse

Na afloop van de meting ontvang je een duidelijke uitdraai met grafieken en alle relevante informatie. Zo ontstaat er een compleet beeld van de prestaties van het voertuig, inclusief de winst na tuning en eventuele aandachtspunten.

Rollenbankmetingen zijn uitsluitend op afspraak beschikbaar, zowel los als in combinatie met chiptuning.