• Neem contact met ons op 036-750 31 36
  • info@hs-corse.nl

Altijd al een beter remsysteem willen hebben? Dan is er nu de mogelijkheid!
Brembo 4 zuiger remklauwen, met 305mm remschijven, remblokken.
Helemaal compleet. € 989,00

Beschikbaar voor:
Alfa 147 Twinspark 16V en JTD *
Alfa 156 Twinspark 16V en JTS en JTD en 2.5 V6 24V *
Alfa GT Twinspark 16V en JTS en JTD *
Alfa 155 V6 en Q4 *
Alfa 145 JTD *
Alfa 146 JTD *
Montagekosten inclusief ontluchten compleet: € 175,00

* Afstand aansluiting remklauw op naafhuis moet 10cm zijn. Alleen geschikt vanaf 17″ velgen.

Extra opties tegen meerprijs:
SP 2000 remblokken meerprijs € 79,50
Carbone Lorraine remblokken in de types RC6 meerprijs € 169,50
Goodridge RVS remleidingen Carbon omhulsel voor Alfa 147-156-GT € 89,50
Goodridge RVS remleidingen Carbon omhulsel voor Alfa 145-146-155 € 117,95
ATE Super blue racing remvloeistof € 29,50

Intrax is een Nederlandse fabrikant van hoogstaande veringtechnologie met meer dan 30 jaar intensieve ervaring op het allerhoogste niveau in de racewereld. Intrax ontwerpt en produceert schokdempers, vering en ondersteltechniek voor Formule 1 auto’s, straatauto’s en alles daartussen. In aanvulling op een uitgebreid straat- en competitie programma levert Intrax ook “maatpakken” op ondersteltechniek.

Intrax is gevestigd in het zuiden van Nederland (Volkel) op een uur rijden vanaf Amsterdam en het vliegveld Schiphol. In 1994 is Intrax opgericht door Henk Thuis. Dit is dezelfde man die in 1975 het legendarische White Power Suspensions opgericht en grootgemaakt heeft. Onder de paraplu van Henk Thuis zijn ook andere vering bedrijven als Technoflex, Hyperpro, Ohlins Holland en Wilbers Suspension gestart.

Met de door hem ontworpen vering en schokdempers heeft Henk Thuis diverse wereldkampioenschappen behaald in diverse disciplines in de motor cross, de motor wegrace, de enduro, mountainbikes en de diverse formule klassen zoals de F3000 en Formule 1. Henk is zelf ook actief als coureur. Hij is in 2008 kampioen geworden bij de “Dutch Supercar Challenge” met een Porsche 997 GT3 die uitgerust is met de “Black Titan 4-way” schokdempers.

Tegen het einde van zijn White Power Suspensions periode ontwikkelde de interesse en liefde van Henk voor auto onderstellen steeds meer. De betrokkenheid bij de F1 wereldkampioenschappen van Benetton en Michael Schumacher, gecombineerd met het autoracen dat Henk zelf op dat moment deed, deden Henk besluiten een nieuw bedrijf op te starten dat zich zou gaan concentreren op “high-end” auto ondersteltechniek. De start van “Intrax Racing” is een feit.

Na 15 jaar intensieve ontwikkelingen is er een breed programma ontwikkeld van hoogwaardige verlagingveren, schokdempers, in hoogte verstelbare schroefsets, verstelbare schokdempers en complete auto onderstellen. Natuurlijk monteren wij ook onze schokdempers en onderstellen. Voor de competitie toepassingen verzorgen wij eventueel ook het uitlijnen en uitwegen. Een speciale afdeling van Intrax bouwt op klantenorder complete straat, trackday, race en rally auto’s voor ieder budget en op ieder niveau. Intrax ondersteunt, runt en coördineert diverse race auto “cups” .

Wij nodigen u uit om met uw auto bij de Intrax fabriek in Volkel langs te komen. Daar kunt u met onze experts een proefrit maken en uw wensen doorgeven. Het unieke van de fabriek Intrax is dat wij maatwerk op veren, schokdempers en onderstellen leveren, waardoor deze passen bij uw auto en uw rijstijl. Wij garanderen dat u tevreden zult zijn. Onze producten zijn aan te passen en te “upgraden”. Een investering in de Intrax componenten is dus altijd een juiste beslissing.

Verlagingsveren
Voor honderden verschillende type auto’s zijn verlagingsveren uit voorraad leverbaar. Door het gebruik van deze veren wordt de auto sportiever afgeveert. De auto krijgt ook een sportievere uitstraling door de gemiddelde verlaging van 30 tot 40 mm. Naast de standaard verlagingsveren kunt u bij ons ook veren op maat laten ontwikkelen en fabriceren. Dit kan in alle kleuren kleur met elke gewenste opdruk. Dit kan ook onder uw merknaam, dus op uw “private label”. U kunt bij ons terecht vanaf enkelstuks.

RS schokdemper
Deze in hoogte verstelbare schokdempers met veren (ook wel “schroefsets” genoemd) zijn de volgende stap in de verbetering van de wegligging. De RS demper is een kwalitatief hoogwaardige schokdemper, opgebouwd uit dezelfde kwaliteit onderdelen als onze racedemper. De demper is gebaseerd op dezelfde technologie die Schumacher aan zijn wereldkampioenschap heeft geholpen.

RSA schokdemper
De RSA schokdemper is een RS demper met van buitenaf verstelbare demping. Daarnaast is het binnenwerk uitgebreider voor een nog betere demping. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling van “soepel” tot “sportief/hard”. Met deze ene knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de ingaande- en de uitgaande demping versteld worden. Door één knop te gebruiken blijft de verhouding tussen ingaande- en uitgaande demping altijd correct. Ook anders dan bij de meeste concurrenten, wordt met deze knop niet alleen de uitgaande maar ook de ingaande knop versteld. De RSA demper is voorzien van een inwendige thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperatuur. Hierdoor wordt het “stugge” rijden van een auto op een koude ochtend vermeden en blijft de demping in de “hitte van de strijd” op niveau. Een speciale uitvoering van de RSA schokdemper is de RSA-HDA schokdemper. De RSA-HDA is een RSA demper met extra extern reservoir. Dit reservoir verbetert de demping en comfort onder zware omstandigheden, bv. bij putdeksels, wasbordjes, verkeersdrempels, grote gaten in de weg, “kerb stones”, etc. De RSA-HDA wordt gewoonlijk in RVS geleverd.

1K2 schokdemper
De 1K2 is een “high-end” schokdemper voor veeleisend straat- en wedstrijdgebruik. De 1K2 is een modulair opgebouwde schokdemper opgebouwd uit de meest edele materialen. De behuizing is van hoogwaardig 7075 aluminium. Dit garandeert een laag gewicht, maximale sterkte en optimale koeling. De 1K2 schokdemper wordt altijd in de grootst mogelijke diameter gekozen voor een nog nauwkeurigere regeling van de demping; meestal een 46mm behuizing met 40mm zuiger. Mc. Pherson poten worden daar waar mogelijk als upside-down uitgevoerd met een 40 of 45mm diameter i.p.v. de standaard (meestal 22mm) diameter.
De 1K2 kan optioneel met de “Black Titan” coating besteld worden op de geleide- en zuigerstang. De Black Titan coating is een coating die niet kan roesten en extreem hard en glad is. Deze coating verlaagt de wrijving. Hierdoor verhoogt het comfort, het aanspreken op kleine hobbels (dus de tractie) en verlaagt het de olietemperatuur. “Black Titan” is een luxe die, als u het zich kunt permitteren, zeker aan te raden is.
Als de inbouwruimte het toelaat, is de 1K2 optioneel te voorzien van een “veerversteller” waarmee de stugheid van de veer (niet te verwarren met de rijhoogte/veervoorspanning) te verstellen is. Zie voor meer informatie de categorie producten > veerversteller.

4-WAY schokdemper
De “4-Way” is het topproduct van Intrax. De demping is apart in te stellen voor de langzame ingaande slag, de snelle ingaande slag en de uitgaande slag van de schokdemper.
De langzame ingaande slag of de “low-speed compression” bepaalt de voor-achter en de links-rechts beweging van de auto (“pitch” en “roll”). Deze bewegingen ontstaan door het accelereren, het remmen en de bochtsnelheid.
De snelle ingaande slag (“high-speed compression”) bepaalt de invering van de wielen op korte hobbels, zoals kerbstones en rillen in het wegdek.
De uitgaande slag (“rebound”) stabiliseert de auto, dempt de ongewenste bewegingen uit en absorbeert de ongewenste energieën.
De “4-way” demper ook voorzien worden van de “Black Titan” coating en veerverstellers. In specifieke toepassingen kan de demper ook als “XL” uitvoering gemaakt worden, waarmee de diameter van 45 naar 50 of zelfs 52 mm vergroot wordt.

Settingen
Wij nemen wegligging serieus. Daarom leveren wij voor de meeste toepassingen verschillende settings voor de veren, de “shim stacks” en de dempings-zuigers:
* Fast Street / occasional trackday.
Dit is een upgrade van de standaard onderdelen naar de sportievere kant. Dagelijks comfort en het minimaliseren van trillingen en geluidsniveau’s zijn net zo belangrijk als de “handling” van de auto. Geoptimaliseerd rondom de Nederlandse wegen.
* Trackday / bumpy race circuit / Nordschleife.
Dit is een vering om te racen op zowel vlakke- als oneffen circuits. Het is mogelijk om naar het circuit te rijden en weer naar huis. De rijhoogte is voldoende om op de openbare weg te rijden. Rondetijden en controleerbaarheid van de auto is belangrijker dan comfort.
* Full-race / rally.
Stugge vering, ontworpen om te gebruiken in combinatie met slicks en rolkooien. Geoptimaliseerd op rondetijd.

Special Products
Intrax is in de unieke positie om enkelstuks, specials en ”private label” oplossingen voor vering- en demping te ontwikkelen; zo hebben we helikopters, ijscowagens, klassieke raceauto’s, motorfietsen, mountainbikes en zelfs paardenwagens voorzien van veren/schokdempers.

In 2009 hebben auto’s uitgerust met Intrax schokdempers de volgende kampioenschaps plaatsen behaald in het Dutch Supercar Challenge: 1e in de GT (Cor Euser, Marcos LM600), 2e in de Supersport I (Henk Thuis, Porsche 997 GT3), 1e in de Supersport II (Bert van der Zweerde, BMW), 1e in de Sport Divisie (Bogaerts / De Jong, BMW) én 1e in het overal kampioenschap (Bogaerts / de Jong). Zie onderstaande link voor meer info:

http://www.supercarchallenge.nl

Winnende voorbeelden
Intrax is de houder van het absolute ronderecord voor straat legale auto’s op de bekende “Nordschleife” van de Nürburgring. In 2009 verbeterde de Radical SR8LM op de Intrax 4-WAY schokdempers met een ronde van 6m48s het record. Dit is ruim 23 seconden sneller dan de best concurrent. Zie de onderstaande link en de diverse youtube filmpjes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

http://www.youtube.com/watch?v=acSGbO0MGGI

De Carbon Dynamic Airbox van BMC is een compleet air intake systeem. Door de dynamic air intake creëert u een echte supercharging systeem (RAM-Air effect) dat koude lucht met een veel hogere snelheid en capaciteit naar de motor toevoert dan traditionele systemen.

De airflow die de Carbon Dynamic Airbox binnen gaat wordt verder versnelt door de conische flow variator binnenin de Carbon Dynamic Airbox. Uiteindelijk zal een aanzienlijke verhoging van het motorvermogen en trekkracht verzekerd zijn door elementen als dynamic overboosting, grotere airflow, hogere druk en koelere lucht. Daarom presteert deze technologie optimaal zowel naast als op het circuit.

Er is voor een standaard uitgevoerde auto veel vermogenswinst realiseerbaar, wij weten dat er over het algemeen een vermogenswinst realiseerbaar is van gemiddeld 5%. In de praktijk is dit ongeveer tussen de 2 en 25 pk (auto afhankelijk en getest op een geremde rollenbank). Wanneer u het management aanpast en/of een ander uitlaatsysteem plaatst, wordt het effect in combinatie met de Carbon Dynamic Airbox nog groter. De Carbon Dynamic Airbox zorgt niet alleen voor extra vermogen en koppel maar ook voor een directer gasrespons en een soepeler verloop.

Bij een zelfde rijstijl als voorheen is het zelfs zo dat de auto zuiniger wordt… Dit is mede te danken aan een betere lucht/mengsel verhouding, vullingsgraad en dus een betere verbranding. Het resultaat is meer vermogen over het gehele gebied, waardoor het gaspedaal minder diep ingetrapt hoeft te worden om hetzelfde vermogen te krijgen en er dus een klein beetje minder brandstof wordt ingespoten.

Omdat het aanzuigpunt van de filter laag zit door de air intake slang hoort u in de auto iets minder van het aanzuigen als dat van een normale openluchtfilter. Echter is het buiten de auto ronduit spectaculair! Maar deze filters zijn niet ontworpen om geluid te produceren maar om echte vermogenswinst te creëren. Dit zelfde systeem gebruikt BMC o.a. ook in de Formule-1 en de 24h races (5 bekende Formule-1 teams met o.a. het Ferrari team racen ook met BMC). Met een BMC Carbon Dynamic Airbox hebt u alvast één ding gemeen met ’s werelds beste coureurs…

Zoals de naam al doet vermoeden is de Carbon Dynamic Airbox rijkelijk uitgerust in 100% gevlochten Carbon. Dit geeft de airbox niet alleen een exotisch uiterlijk maar heeft ook als voordeel dat deze airbox ultralicht is en de motorwarmte buiten de box houdt (Carbon is namelijk een perfecte isolator).

U kunt een Carbon Dynamic Airbox met geen enkel ander luchtsysteem vergelijken, het is een uniek systeem waar patent op zit. Met een CDA box hebt u iets unieks en sensationeels in uw auto zitten en het zal uw wensen doen overtreffen.